Turundajatele näidati koht kätte
Katrin Kull
Äripäev online, 12.01.2009

2008. aastal näidati koht kätte nii turundajatele kui turundusele. See koht on kusagil varumängijate pingi lõpus. Aeg on oma eesmärgid ümber vaadata! Sellise märguande saatis turunduskogukonnale Hansapanga brändi muutmine Swedbankiks.

Loe edasi


Head ja halvad uudised turunduskommunikatsioonist
Katrin Kull
Turundustrendid 2009, Postimees 16.12.2008

Integreeritud turunduskommunikatsioon on just täna aktuaalsem kui kunagi varem. Sellega seoses on turundajatele nii häid kui halbu uudiseid. Kõigepealt halvad uudised. Probleem on selles, et bränd on täielikult turundaja kontrolli alt väljunud. Turundajal oli brändi üle pisut rohkem kontrolli vaid selle loomishetkel, kui töötati välja pakutava teenuse olemus ja nimi – ja siis ei olnudki veel õieti tegu brändiga.

Turundustrendid 2009


Reklaam riigitelevisiooni, raha ja kunsti nimel
Jüri Pino
Postimees, 29.05.2008

Kõik vihkavad reklaami. Jumala tõsi. Täpsemalt telepurgis. Just on selgumas, mis õieti on toimumas Silvio ja Georgiana vahel, kui sisse sõidab imala näoga keskeurooplane ja teatab, et just tema pesupulber või libesti on maailma parim praht.

Loe edasi


Asjad, millest on lihtsam vaikida
Karin Paulus
Eesti Ekspress, 24.04.2008

Sotsiaalreklaamide pärast olen südant valutanud juba õige mitu aastat. Nimelt ei suuda ma kuidagi mõista, et kui kampaanias puudutatakse selliseid teemasid nagu raskete haigustega kaasnevad kannatused, joomarlus, koduvägivald, hoolimatus, narkomaania, liigsöömine, siis peaaegu eranditult kaasneb sellega arutelu, kas valitud propagandavõtted pole äkki ebaeeti lised või muidu hirmsad. Samas jääb seksistlike või lihtsalt labaste reklaamide puhul pahameeletorm tulemata.

Loe edasi


Reklaamitegija ülestunnistus
Katrin Kull
Postimees, 27.02.2008

Tunnistan, et olen teid teadlikult eksiteele juhtinud. Väitnud, et reklaam on kunst ja mina kunstnik. Loonud oma töö ümber müstilise aura. See meeldis teile ja mõned teist maksid enda lõbustamise eest päris hästi. Loomulikult teadsin kogu aeg, et niipea, kui mul kliendid otsa saaksid, lõpetaksin ka reklaamitegemise. Reklaami ei saa sahtlisse teha ja keegi ei tee seda oma sisemisest sunnist, see seda kunstist eristabki. Reklaam võib mõnikord kunstina väljenduda, aga tegelikkuses on see osa tavalisest ärist.

Loe edasi